Tom Wood

Det norske motemerket hyller street style-fotografer i ny kampanje

– Vi ønsket å gi en liten hyllest til street style-fotografene som ofte kan bli litt glemt, men som er noen av de viktigste formidlerne av nåtidens motebilde.

Sesongens moteuker er godt i gang, og selv om street style-sirkuset virker å ha roet seg litt er det fortsatt kamp om plassen foran kameralinsa. Nå hyller Tom Wood de som står bak kameraet.

For sin nye capsule-kolleksjon, utviklet i samarbeid med trendforsker Kelly Harrington, har det norske motemerket teamet opp med et knippe kjente street style-fotografer som modeller for å fronte kampanjen.

Blant dem er navn som Adam Katz Sinding og Eva Losada som begge nylig var i Norge for sesongens Oslo Runway.

Kampanjen er skutt i New York i forbindelse med Mooez Tali bak kameraet.

– Vi gjennomførte fotoshooten under NYFW i februar i år, da klarte vi å samle de mest toneangivende fotografene en morgen før showene startet», forteller kreativ leder ved Tom Wood, Mona Jensen til Melk & Honning.

– Vi ønsket å gi en liten hyllest til street style-fotografene som ofte kan bli litt glemt, men som er noen av de viktigste formidlerne av nåtidens motebilde. Det er de som står for mesteparten av det innholdet som vises og deles i løpet av hektiske dager under de ulike moteukene – også i Norge. Deres øyne styrer det visuelle inntrykket vi sitter igjen med i løpet av en sesong. Både brands og motepersonligheter kan takke disse fotografene for fokuset mote har fått i alle samfunnslag, sier Jensen.

Kelly Harrington har gjennom årene opparbeidet seg et unikt arkiv av vintage-denim, og i samarbeid med Tom Wood har hun designet sin drømmegarderobe med nettopp denim. Kolleksjonen består av 16 produkter inspirert av hennes mange reiser, og kjærligheten til Japan. Alle plaggene er navngitt etter Harringtons venner og familie.

Kolleksjonen vil være tilgjengelig både her hjemme og hos utvalgte forhandlere verden over i både Australia, Frankrike og Japan.

Alle bilder via Tom Wood

Les også: De merkeligste motekampanjene akkurat nå