Ryktene stemmer: Lady Gaga lanserer eget skjønnhetsmerke

Kaster seg på trenden med beauty startup.

Både Kylie Jenner og Rihanna har allerede gjort det. Og det med stor suksess. Nå jobber også Lady Gaga, født Stefani Germanotta, i det stille med sin beauty startup, Haus Beauty.

Det var sladdersiden Blast som først omtalte saken i mai i år da Lady Gagas selskap Ate My Heart Inc. søkte om å registrere varemerket som et kosmetikkselskap «med hele skalaen av produkter fra foundation, eyelinere, skygger og leppestifter til andre produkter som for eksempel ‘beauty milk’», skriver nettstedet.

Selskapet er riktignok ikke helt på beina enda, men skal allerede ha investorer i ryggen.

Og det er ikke hvem som helst, men nærmere bestemt ett av Silicon Valleys største risikokapitalfirmaer, Lightspeed Venture Partners, som også har hatt en finger med i spillet i selskaper som Snap, Stitch Fix og Jessica Albas Honest Company. Det skriver nettstedet Recode.

Akkurat hvor mye firmaet har spyttet inn i beauty startupen vites ikke, men basert på tidligere investeringer anslår nettstedet det til å være et sted mellom 5 og 10 millioner dollar, noe som tilsvarer mellom 40 og i overkant av 80 millioner norske kroner.

Det er Lady Gaga selv som står som grunnlegger av selskapet, men hva hennes daglige rolle blir er enda ikke kjent.

Lady Gagas samarbeid med MAC

Kylie Jenners Kylie Cosmetics, som hun selv eier 100 prosent, anslås å være verdt rundt 800 millioner dollar, altså rundt 6,5 milliarder norske kroner. Det sikret henne en plass på listen over USAs rikeste såkalt selskapte kvinner, og på god vei til å bli den yngste selskapte dollar-milliardæren noensinne.

Også Rihanna har fått stor suksess med sin beauty-linje Fenty Beauty som ble lansert for knapt ett år siden. Det skal være mye takket være fokus på mangfold og makeup for alle hudtoner – den samme filosofien som går igjen også i hennes undertøyslinje Savage.

Les også: Slick Woods – fra hjemløs til toppmodell