Rihanna tilbake på New York-programmet

Skal vise sin mye omtalte undertøyskolleksjon under moteuka.

Den barbadiske sangeren har kommet langt siden gjennombruddet med låta «Pon de Replay» i 2005. I tillegg til at hun nå er en av mestselgende artistene gjennom tidene, har hun også hatt stor suksess i mote- og skjønnhetsverden med kolleksjonene i samarbeid med Puma, og sitt eget, hypede sminkemerke Fenty Beauty. I vår ble det kjent at hun også kom til å lansere et undertøysmerke kalt Savage x Fenty, og den aller første kolleksjonen ble sluppet i mai. 

Da AW18-kolleksjonene ble vist i den amerikanske metropolen i februar i år var ingen av Rihannas merker på programmet.

Nå er det blitt kjent at hun kommer til å vise frem undertøysmerket under moteuka i New York den 12. september. 

Ifølge V Magazine vil den nye kolleksjonen i stedet for å vises på tradisjonelt vis med modeller som sprader nedover catwalken, arrangeres som en såkalt «immersive experience» – på godt norsk «en altoppslukende opplevelse«: helt en ny måte for forbrukerne å kjøpe og få tilgang til produktene på, som faller inn under «see now, buy now»-modellen.

Rihanna har selv tidligere fortalt at visjonen bak Savage x Fenty er å være inkluderende å få kvinner til å føle seg bra, noe som har blitt gjenspeilet i omfanget av modeller både når det kommer til etnisitet og fasong. Det er derfor trolig at eventet også kommer til å inkludere et stort og spennende mangfold av modeller.

– Kvinner skal ikke bære undertøy for noen andre enn dem selv. Jeg håper virkelig at jeg kan oppfordre til selvsikkerhet og styrke ved å fremme undertøy på en ny måte,sa Rihanna til Vogue da nyheten slapp.

V Magazine peker også på hvor viktig det er for den amerikanske moteuken å ha Rihanna på programmet, ettersom deres relevanse har sunket betraktelig de siste sesongene.

Bilder: Via Savage x Fenty

Les også: Fenty-effekten: Bloggfavoritt får mangfoldkritikk