Over for Cheap Monday

H&M legger ned det svenske klesmerket grunnet sviktende salg.

Det er ingen hemmelighet at det er utfordrende tider i retail-bransjen om dagen. Nå varsler H&M at de legger ned det svenske klesmerket Cheap Monday på grunn av sviktende salg.

«Cheap Monday har en tradisjonell salgsmodell som er en type modell som har møtt store utfordringer på grunn av skiftet i industrien. Det har vært en negativ trend i Cheap Monday-salget og inntektene i lang tid, og H&M-gruppen har derfor bestemt å legge ned Cheap Monday», heter det i en pressemelding fra H&M-gruppen.

Det betyr full avvikling for det svenske klesmerket innen 30. juni neste år – en avgjørelse som rammer 80 ansatte. Cheap Mondays flaggskipbutikk i London og nettbutikken vil imidlertid stenge allerede 31. desember i år.

Cheap Monday ble grunnlagt i 2004 før det ble kjøpt opp av H&M-gruppen i 2008. I dag har det svenske klesmerket 2000 resellers på 35 markeder samt en egen butikk i London i tillegg til nettbutikk.

Hovedbilde via Cheap Monday

Les også: Er dette begynnelsen på slutten for Dolce & Gabbana?