Norsk toppblogger lanserer nettmagasin

– Har overhodet ikke blitt lei av å blogge.

Blogger og gründer Camilla Pihl starter magasin på nett. Det skriver Kampanje onsdag.

Nyheten kommer bare en knapp måned etter at det ble kjent at Pihl lanserer sitt eget klesmerke i samarbeid med Holzweiler.

Camilla Pihl på Elle-festen. Foto: Alvin Santos.

Nettmagasinet som lanseres allerede i oktober i partnerskap med Venture Factory blir et livsstilsmagasin med stoff om mat, reise, interiør, mote og lignende. Pihl blir selv redaktør for nettmagasinet som skal bære hennes navn og publiseres på hennes nåværende blogg.

Innholdet vil forbli «i Camilla Pihls ånd», men med mer innhold og flere bidragsytere, forteller Pihl til Kampanje.

På spørsmål om hun har blitt lei av å blogge svarer hun; «Jeg har overhodet ikke blitt lei av å blogge. Jeg elsker faktisk å blogge. Men jeg har lenge hatt lyst til å gjøre noen endringer i innholdsuniverset. Jeg har hatt et ønske om å lansere et nettsted, et livsstilsmagasin, som nærmest fungerer som en hybrid mellom et tradisjonelt nettsted og en blogg».

Nettmagasinet vil eies av holdingselskapet Lifestyle Holding som er et joint venture mellom Venture Factory og Peters & Pihl Invest som eies av Pihl og forloveden Peter Peters, skriver Kampanje. Venture Factory eier 66 prosent av holdingselskapet og Peters & Phil Invest 34 prosent. Lifestyle Holdning eier 51 prosent av CamillaPihl.no AS, mens Peters & Phil Invest de resterende 49 prosentene.

Målet er på sikt å skape et produkt som kan leve uavhengig av Pihls medvirkning, men som fortsatt bærer hennes merkevare, sier administerende direktør i Venture Factory, Even Aas-Eng til Kampanje med henvisning til Marie Claire.

Hovedbilde via Camilla Pihl

Les også: Vogue hyller den norske artisten og it-damas krøller