Noen av 2000-tallets mest spektakulære Chanel-visninger

Åtte ganger Karl Lagerfeld overgikk seg selv.

Det franske motehuset med kreativ leder og sjefsdesigner Karl Lagerfeld i spissen er ikke akkurat kjent verken for å spare på kruttet eller å hvilke på laubærene. Tirsdag viste Chanel sin ready-to-wear SS19-kolleksjon under moteuka i Paris, og ærverdige Grand Palais, som har vært Lagerfelds go-to location for visningene siden 2005, var for anledningen omgjort til en stor sandstrand med bølger og fjell i horisonten.

Det er ikke første gang han overrasker med sin kreative evne til å totalt transformere Grand Palais. Her er noen av de mest spektakulære Chanel-visningene det er vanskelig å glemme:

SS19 med sol, strand og vann.

For sin AW18-visning var Grand Palais omgjort til en høstskog med trær, løv og mose. «Du vet, jeg har alltid elsket høsten. Det har alltid vært min favorittsesong», skal Lagerfeld ha sagt til Vogue.

Ready-to-wear SS18-visningen stod også i naturens tegn som en tropisk regnskog med fossefall – og plastikktilbehøret alle snakket om.

Sesongen før, AW17, tok Lagerfeld med gjestene ut i rommet til Elton Johns «Rocket Man» – og en Chanel-månerakett, selvsagt.

Reise var også hovedinspirasjonen bak transformasjonen for SS16-visningen der modellene sjekket inn på Chanel airlines.

…og på casino for Haute Couture 15-visningen.

Sesongen før, SS15, har siden blitt kopiert både her hjemme og internasjonalt da Lagerfeld omgjorde Grand Palais til en parisisk gate der modellene gikk i protestmarsj med plakater blant annet med påskriften «Ladies first», «Free freedom» og «History is her story».

Og selvsagt supermarkedet fra AW14-visningen der modellene blant butikkreoler og -hyller shoppet Chanel-melk og -brød.

Alle bilder via Vogue

Les også: Slik reagerer sosiale medier på Hedi Slimanes Celine-debut