Nå lanserer den norske bloggeren eget klesmerke

– Jeg skal lage plagg som jeg savner i klesskapet mitt

Camilla Pihl har i flere år vært en av Norges mest populære bloggere og influencere. Hun har tidligere samarbeidet med smykkemerket David Andersen om flere smykkekolleksjoner, og kom i fjor høst ut med sin første hudpleieserie, kalt SKIN Camilla Pihl.

Helt siden starten har lidenskapen hennes for mote kommet tydelig frem, og hun har blitt kalt både en it-jente og et stilikon.

Det er derfor kanskje ikke overraskende at Minmote i dag kunne melde at Camilla Pihl lanserer sitt eget klesmerke – i samarbeid med klesmerket og agenturet Holzweiler.

Prosessen med å skape merket skal ha tatt 2,5 års tid, mens hun har jobbet for å holde kortene tett til brystet. Både Holzweiler og Pihl har investert i merket, og den første kolleksjonen vil komme til våren.

Ifølge Pihl vil stikkordene for kolleksjonen være den kjente «Camilla Pihl-stilen», fulle av garderobeklassikere man kan ta frem igjen år etter år.

– Jeg skal lage plagg som jeg savner i klesskapet mitt. Jeg tenker at folk må kjenne igjen min estetikk og identitet i plaggene, sier hun til Minmote. 

instagram @camillapihl

Holzweiler, som i sin tid startet som et agentur, har gjennom sitt selvtitulerte merke bygget seg opp til å bli en av våre mest suksessrike merker internasjonalt. De har fått omtale i flere motemagasiner, spesielt etter at kjendiser som Gigi Hadid har lagt sin elsk på plaggene.

Grunnlegger Andreas Holzweiler sier til Minmote at han også er imponert over den businessteften og integriteten Camilla Pihl har vist seg å ha.

Han påpeker at merket de nå starter i samarbeid er skapt med en bærekraftig tanke i bunn.

– Dette er ikke et blaff som vi skal bygge opp for en sesong. Det handler ikke om kroner og øre i starten, men om å langsiktig forvalte merket og merkevaren.

Bilder: Via camillapihl.no

Les også: Holzweiler gjør collab med Køben-basert kultbutikk