Nå kommer Rihanna sin sminkekolleksjon

Neste uke havner Fenty Beauty på butikkhyllene. Her er den første sniktitten på kampanjen.

Gjennom flere sesonger har den barbadiske superstjernen og sangfuglen designet klær sammen med Puma. På våren i fjor slapp nyheten om at hun legger til «beauty creator» til sin allerede imponerende CV. På produksjonssiden står LVMH-eide Kendo, som står bak andre kritikerroste, store salgssuksesser som Kat Von D Beauty og Marc Jacobs Beauty.

– Fenty Beauty by Rihanna er et skjønnhets-romskip som vil appellere til et stort og mangfoldig globalt publikum. Vi sikter mot stjernene, uttalte konsernsjef David Suliteanu til WWD da nyheten slapp i fjor.

I de små filmsnuttene som ble sluppet på Instagram i går beviste Rihanna at nettopp det mangfoldige har vært viktig for henne, gjennom det at hun har valgt å booke en rekke ulike etnisiteter. I tillegg kan hun huke av både for å inkludere en plus-size modell, nemlig Paloma Esser, og ikke minst kvinnen som nylig ble den første i hijab til å fronte et stort amerikansk magasin, nemlig Halima Aden.

THIS. IS. @fentybeauty. Head in-store to see the full story. 📷 @badgalriri @sephora @harveynichols #SephorainJCP 🇺🇸 🇨🇦 🇲🇽 🇫🇷 🇸🇬 🇦🇪 🇦🇺 🇹🇭 🇰🇼 🇲🇾 🇶🇦 🇪🇸 🇧🇭 🇬🇧 🇸🇪 🇮🇪 🇩🇰 (video @InezandVinoodh)

Et innlegg delt av Fenty Beauty By Rihanna (@fentybeauty)

 

You don’t all have to be all the same, all the time. Coming soon. #fentybeauty by @badgalriri. #shadenames @camila_costa

Et innlegg delt av Fenty Beauty By Rihanna (@fentybeauty)

Det er foreløpig ikke avslørt noe om hva man kan komme til å finne i sortimentet, annet enn en holografisk leppestift som ble brukt under Rihanna sin Fenty x Puma SS’17-visning. Av kampanjefilmsnuttene kan man likevel ane at det blir, i tråd med dagens sminketrender, mye fokus på «glossiness» og highlighters.

Tidligere denne måneden publiserte britiske Vogue likevel sine egne spådommer om produktutvalget. De ser for seg at artisten i alle fall har inkludert én knallrød leppestift, á la den hun laget i samarbeid med MAC i 2013, noen skikkelig fine nyanser av leppestifter i nude, øyeskygger med 90-talls vibber, falske øyevipper, og en sterk highlighter i kolleksjonen.

Nå er det uansett ikke lenge til man får svaret. 8. september legges alle produktene ut på Sephora, som shipper til Norge.

(Toppbilde: Rihanna i Paper Magazine, mars 2017)

Les også: Rihanna bytter ut New York med Paris