Moteuka oppsummert: Har du gått glipp av dette?

Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland.

– Norske influencere får nye etiske retningslinjer mot kroppspress. Det er Medietilsynet og Forbrukertilsynet som har utarbeidet skissene til retningslinjene.

– Melania Trump får kritikk for sitt valg av antrekk under en safaritur i Kenya. Førstedamen valgte en såkalt tropehatt – ifølge The Guardian et symbol på undertrykkelse fra kolonitiden.

– Svenske Toteme åpner sin første butikk.Butikken, som vil få adresse Biblioteksgatan 5 i Stockholm, vil stå ferdig i 2019.

– Eger-direktør Nina Buzzi slutter i jobben etter nesten ti år ved det norske high end-motevarehuset.

– Kylie Jenner har planer om å lansere sitt eget hudpleiemerke. Jenner har nylig søkt det amerikanske patentstyret om å registere både Kylie Skin og Kylie Skin by Kylie Jenner.

– Millennials har bidratt til hele 85 prosent av salgsøkningen i luksusmarkedet det siste året. Det viser en ny global undersøkelse utført av amerikanske US by USB Group AG. Når det kommer til millennials’ yndlingsmerker er det Gucci og Louis Vuitton som topper listen.

– Margeritha Missoni vender tilbake tilbake til Missoni som kreativ direktør for undermerket M Missoni. Det italienske motehuset kjøpte tilbake underlinjen tidligere i år etter at avtalen med Valentino Fashion Group hadde utløpt.