Moteuka oppsummert: Har du gått glipp av dette?

Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland.

Burberry slutter å brenne klær og sier nei til pels. Det britiske luksusmotehuset skapte overskrifter da det tidligere i år ble klart at de brant klær verdt flere hundre millioner for å beskytte sitt merkenavn for å forhindre at klærne blir stjålet eller solgt til nedsatte priser

Cubus får mangfoldkritikk etter at Melk & Honning repostet et bilde fra deres nye denimkampanje. Nå legger den norske kleskjeden seg flat.

Hedi Slimane har tømt Celines Instagram-konto. Samtidig endrer han logoen fra Céline til Celine. Endringene skal være starten på en helt nytt kapittel for det franske motehuset med Slimane i sjefsstolen.

– Sportsgigant Nike sitt nye ansikt utad for å markere 30 år med «Just Do It» er NFL-spiller Colin Kaepernick. Det har fått Nike-aksjen til å stupe og folk til å brenne produktene sine. Her er alt du må vite om Nike-kontroversen.

– Den ene halvdelen av designerduoen bak Dolce & Gabbana, Stefano Gabbana, er ikke fremmed for å si akkurat hva han mener. Nå gjør han det igjen, og denne gangen er det influencer Chiara Ferragni som får gjennomgå.

Chanel returnerer til New York, men ikke for moteuka. Det franske luksusmotehuset med Karl Lagerfeld i spissen skal vise sin Métiers d’Art-kolleksjon for tredje gang i den amerikanske motemetropolen.

– Det norske modelltvillingparet Martine og Gunnhild Chioko Johansen får omtale i september-utgaven av amerikanske Vogue. En døråpner, mener modellagent.

Kylie Jenner dropper Puma til fordel for Adidas. Jenner er ansikt utad for sportsgigantens nyeste lansering av sneakersmodellen Falcon.