Moteuka oppsummert: Har du gått glipp av dette?

Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland.

– Er Norge det beste landet for millennials, spør Vogue. Det amerikanske motemagasinet viser til at norske millennials både tjener mer penger og er lykkeligere enn sine amerikanske medmillennials. «Det skader heller ikke at landet er så nydelig», skriver Vogue.

Kylie Jenner er blant USAs rikeste selvskapte kvinner. Det melder Forbes. Hun er også på vei til å bli verdens yngste selvskapte dollar-milliardær. Hennes Kylie Cosmetics alene anslås å være verdt rundt 800 millioner dollar. Pluss på diverse inntekter fra tv-shows og reklame, og Jenner skal være god for rundt 900 millioner dollar, eller 9 milliarder norske kroner.

Escada debuterer under moteuka i New York. Det tyske luksusmerket som så dagens lys på slutten av 1970-tallet feirer i år 40 år, og det er i forbindelse med jubileet at de nå viser under høstens New York Fashion Week.

– Ryktene om at Lady Gaga lanserer sitt eget skjønnhetsmerke stemmer. Det skriver nettstedet Recode. Tidligere i år ble det kjent at artisten hadde registert varemerket Haus Beauty under sitt eget selskap. Nå med tunge investorer som det Silicon Valley-baserte risikokapitalfirmaet Lightspeed Venture Partners i ryggen. Lady Gaga er selv grunnlegger av selskapet, men hva hennes rolle blir er fortsatt ikke kjent.

Vivienne Westwood samarbeider med Burberry

– Moteskaper Rick Owens åpner dørene til sitt hjem i Venezia, Italia. I en helt ny bildeserie signert Net-a-porters ekvivalent Mr.Porter får vi et innblikk i penthouse-leiligheten han har delt med sin livs- og businesspartner Michelle Lamy siden 2007. Owen skal selv ha designet en rekke møbler til hjemmet.

– Det danske smykkemerket Maanesten åpner sin første butikk i Norge, nærmere bestemt i Rag & Bones gamle lokaler i Prinsens gate. Hold deg oppdatert på flere nyåpninger og nedleggelser med vår spalte «Ryktebørsen».

Benetton-grunnlegger Carlo Benetton er død. Den yngste av de fire italienske søsknene som grunnla kleskjeden på midten av 60-talet ble 74 år gammel.

– Den første kunstige «fuccboi»-influenceren er her. Lil Wavy er skapt av den London-baserte streetwear-designeren Emili Groom som ansikt utad for hennes merke. Han er i godt selskap med andre kunstige influencere som Miquela Sousa og Bermuda.

Burberry samarbeider med Vivienne Westwood. De to britiske gigantene samarbeider om en kolleksjon som lanseres i desember. Den vil bestå av videreutviklinger fra Westwoods eget arkiv.