Moteuka oppsummert: Har du gått glipp av dette?

Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland.

Gigi Hadid får «blackface»-kritikk etter det mange mener er et «ugjenkjennelig» bilde av supermodellen på coveret av den nyeste utgaven av italienske Vogue. Nå legger hun seg flat – igjen.

Shoe Lounge er konkurs. Til tross for 15 år, fem butikker og nærmere 30 millioner i omsetning i 2012 har den norske skokjeden slitt med røde tall de siste årene. Mandag ble det begjært oppbud. 15 ansatte mister jobbene sine som følge av konkursen.

Peter Dundas åpner sin første pop-up shop i Los Angeles sammen med partneren Evangelo Bousis. Butikken vil føre designerens andre kolleksjon under eget navn, og har allerede åpnet dørene i Melrose.

– Veskedesigner Judith Leiber er død, 97 år gammel. Den ungarske designeren var kjent for sine fargerike pyntevesker former som ulike dyr og objekter, som for eksempel den formet som en rull med dollarsedler som hun lagde i samarbeid med Alexander Wang i 2007.

Jaquemus

Jaquemus viser sin første herrekolleksjon 25.juni i Sør-Frankrike. Det skriver WWD. En første teaser på kollesjonen delte designeren på sin Instagram-profil tidligere denne uka med den franske rugby-spilleren Yoann Mastri som den aller første «Jacquemus-mannen».

Balenciaga anklages for rasisme etter at en kinesisk kvinne ble bedt om å forlate en av det franske motehusets butikker i et varehus i Paris forrige uke. Det fikk sosiale medier til å koke med oppfordringen til boikott av Balenciaga som nå har måttet beklage ovenfor sine kinesiske kunder – for andre gang.

– Felipe Oliveira Baptista forlater Lacoste, melder Vogue. Han har hatt rollen som kreativ direktør for det franske sportsmerket siden 2010. Lacostes eget team vil selv designe SS19-kolleksjonen, og en ny kreativ leder vil være på plass i løpet av de kommende månedene.

– «Alle» vil shoppe falsk Supreme. En undersøkelse foretatt av det amerikanske meningsmålingsbyrået SemRush viser at interessen for å søke etter falske varer på nett økte med 500 prosent i fjor. På topp over falske varer vi vil shoppe på nett troner streetwear-merket Supreme.