Moteuka oppsummert

Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland:

Norwegian Fashion Hub har fått ansvaret for å drive Nordic Fashion Association videre, en satsning som jobber for å fremme skandinavisk klesdesign internasjonalt. NFH tar over stafettpinnen etter Danish Fashion Institute.

– Nå er ikke lenger Instagram kun en app hvor du deler bilder med nære og fjerne, nå kan du også bruke den til å shoppe. Etter et vellykket prøveprosjekt lanserer nemlig Instagram en «kjøp»-knapp som gjør det mulig å sende brukere direkte til en nettbutikk via et produktfoto.

– Denne uken ble Victoria Beckham sitt samarbeid med Target offentliggjort. Posh Spice har designet over 200 plagg for både kvinner og barn for den amerikanske kleskjeden.

Grace Coddington og katten hennes pryder forsiden til den femte utgaven av «Puss Puss Magazine». Magasinet er for folk som elsker kultur, musikk, mote og katter. Bak kameraet står motefotografen Juergen Teller.

– Flere luksusbutikker inntar denne våren Oslos gater. Rag & Bone, Balenciaga og Isabel Marant er blant butikkene som åpner dørene i disse tider.

– Jentene bak Instagram-kontoen «A Bikini A Day», Natasha Oakley og Devin Brugman, slapp denne uken sin bikini-kolleksjon i samarbeid med kleskjeden Bik Bok. Kolleksjonen er full av badetøy til enhver anledning.

– Designkollektivet Vetements har hatt base i Paris siden oppstarten, men nå forlater de den franske hovedstaden til fordel for Zurich i Sveits. Grunnen er at de mener Paris dreper kreativiteten og at de er lei den overflatiske glamouren.

 

Les også: Melk & Honnings toppliste: De kuleste vårjakkene