Moteuka oppsummert: Har du gått glipp av dette?

Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyhetene fra inn- og utland:

Terry Richardson er kjent for sine seksualiserte og utfordrende bilder. 52-åringen har ved flere anledninger blitt beskyldt for å seksuelt utnytte modeller, men selv har han alltid nektet for anklagene. Denne uka slapp nyheten om at den anerkjente motefotografen har blitt utestengt fra alle publikasjoner under Condé Nast-paraplyen.

– Om kort tid kommer samarbeidet mellom H&M og Erdem i butikk. Forrige uke ble det kjent at SKAM-stjernen Ruby Dagnall er blant modellene i kampanjen, og denne uken slapp kampanjevideoen

– Som forfatter er Joan Didion kjent for sin enkle, poengterte stil inspirert av Ernest Hemingway og sin portrettering av Los Angeles. I Vanity Fair er hun blitt kalt en av de aller beste forfatterne Amerika noensinne har produsert. The Atlantic har sagt om Didion at hun har en evig, kjølig kulhet og glamour over seg. Denne uken hadde dokumentaren om det store stilikonet premiere på Netflix. 

– Denne helgen har det vært flust av Halloween-fester i inn-og utland. I høytidens hjemland Amerika har kjendisene flokket seg til storslåtte selskap ikledd all slags finurlige kostymer. Blant de som har fått mest oppmerksomhet og ros for kostymet er Kim Kardashian, som sammen med sin bestevenn Jonathan Chebar valgte å dresse seg opp som den legendariske artistduoen Sonny & Cher.

– Da FWSS, Fall Winter Spring Summer, startet i 2012 var det et delt partnerskap mellom Blender Group og ektparet Nina Granerød og Frode Grønvold. I fjor forlot designerduoen FWSS, og nå er det nye kreative hoder i spissen. Under Oslo Runway i august presenterte de deres nye visjoner for merket. Til nå har det norske klesmerket blitt solgt i multibrand-butikker, men nå satser de videre og åpnet denne uken sin aller første flaggskipbutikk i Prinsensgate 22. Vi var til stede på åpningsfesten.

– Torsdag denne uken hadde Dagens Næringsliv sitt fredagsbilag D2 et helt spesielt jubileum; den har nemlig blitt gitt ut i ti år. Med featureredaktør Gry Egenes i spissen har magasinet servert nordmenn kulturstoff på et måte som ikke hadde blitt gjort i landet før. I den forbindelse snakket vi med de tre redaksjonssjefene om hvordan magasinet har opparbeidet en unik posisjon i det norske medielandskapet.

Balenciaga, med Demna Gvasalia i spissen, har blitt kjent for å sende ut overraskende ting på catwalken; blant annet en weekend-bag som liknet forunderlig mye på IKEA sitt bærenett FRAKTA, og høyhælte crocs.  Nå vrimler det av kommentarer på sosiale medier angående et skjørt den georgiske designeren sendte ut som er klin lik en tjukk bilmatte surret rundt kroppen. Balenciaga vil ha nesten 18 000 kroner for plagget, mens en bilmatte koster rundt 150 kroner.

Les også: Slik finner du den perfekte vintagevesken