M&H toppliste: 13 trendy capser

Neida, Trump har ikke drept trenden.

Bøttehatten har vært trendy i mange år nå, men har fått konkurranse av capsen. Denne evige klassikeren går aldri helt av moten, og er en naturlig del av en rekke ulike stiler, subkulturer og samfunnslag.

Både med tanke på motens nåværende kjærlighet for logoer, 80-, og 90-tallet, og den store anti-fashion bevegelsens humoristiske harselering med det aller meste, har man sett en rekke eksempler på tøysete eller nostalgiske capser. Under det amerikanske presidentvalget ble Trumps «Make America Great Again»-kampanje-merch-capser brukt ironisk av unge millennials på motsatt side politisk. Denne fikk også en 2.0 versjon, da noen fra LGBTQ-miljøet i USA lagde «Make America Gay Again» – en caps som ble superpopulær ikke bare nasjonalt, men internasjonalt.

Enten du ønsker å være en moroklump, nostalgiker eller logofan – her er våre tips til capser du kan skaffe deg nå.

Les også: M&H Toppliste: Slippers

Caps fra Stine Goyas «Wet Paint»-kolleksjon, 500 kr via Stine Goya
Caps med pølse i brød og ‘Saucy’-tekst, 120 kr fra ASOS – Gucci caps med stor logo, 3746 kr via Net-a-Porter – Sort caps med ‘Magic & pasta’-tekst fra Wood Wood, 460 kr via Weekday – Gul caps med logo fra Tommy Jeans, 375 kr via ASOS
Rosa caps med hummer fra Brave Soul, 85 kr via ASOS – Sort caps med logo fra Balenciaga, 3176 kr via Net-a-Porter – Grå caps med «Just do it»  fra Nike, 214 kr via ASOS – Rosa caps med «death row» fra The Hundreds, 399 kr via Lokk Oslo.
Hvit caps med «Cherchez Le Garcon» fra Etudes, 195 kr via SSense – Sort caps med «Drabant», 399 kr fra Lokk Oslo – Sort caps med «Cap» fra Off White, 1832 kr via SSense – Rosa caps fra Kappa, 129 kr via Zalando

Bilder: Via Highsnobiety/nevnte nettbutikker

Les også: M&H toppliste: Fotballskjorter