Mer Dior for danske prins Nikolai

Med i Kim Jones’ første herrekampanje for det franske motehuset.

I februar år debuterte danske prins Nikolai på catwalken for erkebritiske Burberry som forøvrig var den aller siste kolleksjonen til kreativ leder Christopher Bailey før han takket for seg. Det var lenge uklart om det faktisk var den danske prinsen, sønn av prins Joachim og grevinne Alexandra, på catwalken, før grevinnens privatsekretær endelig bekreftet at jo, det stemte. Det var Joachims første modelloppdrag noensinne. Siden har det bare ballet på seg.

prins nikolai for dior
Prins Nikolai på catwalken for Dior tidligere i år.

Kort tid etter catwalk-debuten for Burberry signerte han med modellbyrået Scoop Models, og i slutten av mai i år landet han sin første forside i det London-baserte kunst- og motemagasinet Dust.

I juni var han tilbake på catwalken – denne gangen for Kim Jones og hans første vising for det erkefranske luksusmotehuset Dior Homme. På sin egen Instagram skrev Kim Jones «Look one on danish prince Nikolai. One for my mother who was Danish. RIP».

Det skal ha gitt mersmak for de begge.

Nå fronter nemlig den danske prinsens Jones’ første kampanje for Dior Men.

Det skriver britiske Vogue.

Han er i godt selskap med superstjerner som Valentin Caron, Romaine Dixon, Malick Bodain, Lukas G og figuren vi husker fra Jones’ debutvisning skapt av den amerikanske kunstneren Kaws som en hyllest til grunnlegger Christian Dior.

Kampanjen, som er skutt av Steven Meisel, viser en capsule-kolleksjon i samarbeid med Kaws side om side med en rekke looks fra debutvisningen.

– Jeg ville at kampanjen skulle reflektere ånden fra visningen i sommer og også skjønnhet i Dior, sier Jones til WWD.

– Jeg har alltid villet samarbeide med Kaws. Jeg synes han er superchic og arbeidet hans appellerer til mange.

Mer fra Dior-kampanjen. Foto: Steven Meisel.