Logomanien strekker seg til fingerspissene

 Trodde du glorete logoer var forbeholdt klær og tilbehør må du tro om igjen.

De siste sesongene har store og synlige logoer fra merker og motehus for alvor gått fra å være harry til hot. Nå beveger logotrenden seg et steg videre på sosiale medier der den pynter opp neglene til merkeglade jenter og gutter.

På Instagram har den japanske neglekunstneren Mei Kawajiri i overkant av 80.000 følgere. Til dem deler hun flittig bilder av de overdådige neglekreasjonene sine. Blant de ulike designene er flere inspirert av store motehus. Lange negler med tekst eller logo har kommet inn i varmen.

Vogue kaller neglekonseptet for «Balenciaga-effekten», nettopp fordi modellene på Balenciaga FW17-visningen hadde negler med en stor «B» på. Dette har Kawajiri brukt til sin fordel, og på Instagram inspirerer hun følgerne sine med negledesign med blant annet Louis Vuitton-logo, Balenciaga skrevet med én bokstav på hver finger og noen overdådige Versace-neglekunst.

Her ser det ut som at ingen negl kan bli for lang, fargerik eller med nok pynt. Kanskje ikke veldig anvendelig, men utvilsomt et blikkfang.

 Alle bildene er skjermdump fra Instagram @Nailsbymei

Les også: Norske Sigrid i eksklusiv video for Vogue