Legger ned Hypekids.com

Klarte ikke overføre interessen til nett.

Streetwear-nettsiden Hypebeast legger ned Hypekids.com. Det skriver motenettstedet Business of Fashion.

At streetwear holder et godt grep om motebildet er det ingen tvil om. Nettopp det var utgangspunktet for lanseringen av streetwear-nettsiden Hypebeasts vertikal Hypekids i fjor sommer.

Rettet mot streetwear-generasjonen som nå får egne barn, og ikke minst det faktum at både designere, motehus og high-fashion-aktører nærest spyr ut egne barnelinjer samt klær og tilbehør til barn, ble siden lansert i samarbeid med Kids’ Foot Locker.

Lanseringen var en del av en større strategi for ekspansjon for det Hong Kong-baserte mediaselskapet som også lanserte Hypebae der streetwear-interesserte kvinner var målgruppen.

Nå legges Hypekids.com ned. Vertikalen vil imidlertid leve videre på sosiale medier, både på Facebook, Twitter og Instagram. Sistnevnte sosiale medie teller snart 100.000 følgere. 

I følge Business of Fashion klarte ikke Hypekids.com å overføre interessen for streetwear for barn til nett med lesertall som aldri  var høyere enn 150,000 globale månedlige besøkende.

Også Hypebeast totale trafikk skal ha fått seg en smell. Mens nettsidene totalt tiltrakk seg 13 millioner unike besøkende i mars, var tallet nede i 12 millioner i juni i følge selskapets egne rapporter.

Hovedbilde: Hypekids.com

Les også: Barn som moteobjekter – er det egentlig greit?