Lauryn Hill fronter sin første motekampanje noensinne

Se bildene her.

«Lauryn Hill gjør det Lauryn Hill vil gjøre». Det svarer stylist Mel Ottenberg til Vogue på spørsmål om hvorfor artisten først nå fronter det som er hennes første motekampanje noensinne.

Og det er ikke for et fransk luksusmotehus eller et sært undergrunnsmerke ingen har hørt om, men for amerikanske Woolrich der Hill er ansikt utad for deres AW18-kampanje.

Helt tilfeldig er det ikke. Gjennom deres «Woolrich: American Soul Since 1830»-kampanje – året da merket ble grunnlagt, forsøker Woolrich å finne tilbake til sine røtter. Hill er første kvinne ut i en serie av bidragsytere valgt for sin innsats for og bidrag til den amerikanske musikkscenen. Hill med albumet «The Miseducation of Lauryn Hill» som kom ut sent på 90-tallet.

I kampanjen er Hill stylet i merkets signaturruter, denim, workwear og yttertøy. Jakkene, som har print med collager av artisten og album-coveret fra overnevnte album, er basert på rundt 30 skisser fra Hill. Kampanjen er skutt i Harlem theatre der Hill selv skjøt videoen for monsterhiten «Doo Wop (That Thing)» i 1998.

Hovedbilde: Woolrich

Les også: Vårens merkeligste motekampanjer