– Perfeksjon er kjedelig

Diesel har over 1 million følgere på Instagram. Nå har de slettet alle postene på den populære appen. Hvorfor? De er lei.

Det italienske merket, som er aller mest kjent for sine jeans, har gjort det drastiske PR-stuntet i forbindelse med kampanjen «Go with the flaw». Diesel er lei av alt det perfekte som blir framstilt på Instagram, og har derfor slettet alle bildene for å få en ny start. Fremover blir det (forhåpentligvis) ikke bare polerte, vakre mennesker signert Diesel-jeans som får plass på Instagram-profilen deres.

– Vi synes perfeksjon er kjedelig, og spesielt på Instagram søker alle etter det perfekte. Perfekt bilde, perfekt liv. Vi er bare lei av det. Så vi bestemte oss for å slette alt for en imperfekt, ny start, forklarer Diesel.

Les også: Hvorfor streber vi etter likes?

To mennesker i en matbutikk

Diesel er kjent for å ha reklamekampanjer litt utenfor boksen. I fjor fikk de mye oppmerksomhet for å annonsere på pornonettsidene PornHub og YouPorn.

Nå feirer de ufullkommenhet i kampanjen hvor de bytter ut #flawless med #flaw. Istedenfor å «go with the flow» og vise perfekte bilder på Instagram, oppfordrer de generasjon perfeksjon til å «go with the flaw» og omfavne det som er annerledes, rart og hensynsløst.

– Jeg var femten år gammel da jeg sydde mitt første par med jeans på symaskinen. Selvfølgelig var de ikke perfekte, men det gjorde dem unike og spesielle. Jeg har alltid vært mer interessert i ufullkommenhet fordi det skiller seg ut fra mengden, sier Diesel-grunnleggeren Renzo Rosso.

Kampanjefilmen «Go with the flaw» er regissert av François Rousselet som blant annet har laget videoer for Snoop Dogg, Madonna og The Rolling Stones. Filmen akkompagneres av Edith Piaf som synger «Non, je ne regrette rien» – altså «Nei, jeg angrer ikke på noe».

Se «GO WITH THE FLAW» her:

Les også: Intervju med den norske stjernedesigneren bak Diesel Black Gold