– Ingenting er mer trendy enn hat

Annonsørinnhold

Bianco markerer hat i vår/sommer-kampanje.

«Hate is all around us». Vi kan hate alt. Hate mennesker og steder, andre folks meninger. Til og med ananas på pizzaen. Det finnes rett og slett ingenting som ikke kan hates. Dette er også temaet for skokjeden Bianco sin neste kampanje.

I Biancos vårkampanje tar kjeden et oppgjør med hat – og sier i slagordet «Hat er så 2018».

For det er nettopp det. I dag hater vi på mennesker som skiller seg ut enten det er i form av ulike kroppsfasonger, hvem vi er sammen med eller måten vi uttrykker oss på.

Formålet til skokjeden er ikke å peke på noen bestemte befolkningsgrupper, problematikker eller lignende, men derimot å gjøre det tydelig hvor stort problem det faktisk er. At folk uttrykker hat mot stort sett alt i dag, uten nødvendigvis å tenke over konsekvensene av sine handlinger. Derfor legges det også opp til at folk kan hate kampanjefilmen og også hate Bianco. Gjør man det, så bekrefter man likevel kampanjens budskap og blir selv en del av det hat-problematikken som fremheves i kampanjen.

Med kampanjen følger det også en kampanjefilm for våren og sommeren 2018, hvor Bianco går inn for å avdekke dagens hat-trend.

– I kampanjefilmen spør vi en kunstig intelligens: en allvitende humanoid, som overvåker alt alle sier og gjør på nettet, og hennes svar er «hat». Ingenting er mer trendy enn hat, sier Bianco i en uttalelse.

Den kunstige intelligensen, som har fått navnet Mary, skiller ikke på de ulike tingene folk hater, hun ser bare mønsteret.

Kampanjebildene fra Bianco her: