Holzweiler er det skandinaviske motemerket det søkes mest etter i Norge

Dette er det skandinaviske motemerket nordmenn søker mest etter

Eneste norske merke inne på topp 10 troner også øverst.

Melk & Honning har tidligere skrevet om årets hotteste motemerker der Gucci, Off-White og Balenciaga nå troner øverst på henholdsvis første-, andre- og tredjeplass på motenettstedet og e-shopping-giganten Lyst sin kvartalvise liste over verdens mest populære merker målt i både søk og salg.

Holzweiler
Fra Holzweilers SS19-visning i København i høst.

Her hjemme er det nettgigant Zalando som topper listen over internasjonale motemerker som nordmenn søker etter på nett med nærmere 350.000 søk per måned. Det viser statistikk fra Semrush.

H&M holder en andreplass, med Zara, Lindex og Asos.com på henholdsvis tredje, fjerde og femteplass. Spanske Mango er også på listen over internasjonale merkevarer nordmenn søker mest etter.

Når det kommer til hvilke skandinaviske motemerker nordmenn søker mest etter på nett er det Holzweiler som troner øverst.

Det norske motemerket, som også hentet hjem førsteplassen på Melk & Honnings årlige liste over mote-Norges mektigste, har rundt 21.000 søk hver måned fra Norge.

På andreplass er danske Ganni med rundt 14.500 søk i måneden. På en tredjeplass finner vi svenske Filippa K med 8.300 med danske Georg Jensen og By Malene Birger hakk i hæl. Gestuz, Baum und Pferdgarten, Designers Remix, Samsøe Samsøe og Mads Nørgaard er også inne på topp 10. Holzweiler er eneste norske merke på listen.

Hovedbilde: Holzweiler

Les også: Hvorfor går folk mann av huse for falsk Supreme?