Egmont kutter og det rigges om for «ung kvinne»-segmentet

Trist og dramatisk, mener klubbleder.

Egmont kutter 29 årsverk, hovedsaklig redaksjonelle. Det skal spare magasinforlaget for 23 millioner kroner. Det var Dagens Næringsliv som først omtalte kuttene onsdag.

Samtidig samles redaksjonelle og kommersielle team rundt målgruppene «ung kvinne» og «foreldre»

Det kommer tre år etter alle kvinne- og livsstilsmagasinet i Egmont fjernet alle faste journalister til fordel for frilansere, mens de øvrige magasinene har et felles pool av journalister som leverer stoff til alle titler ikke ulike slik Bonnier-eide Stella nå skal drives når det er over for redaksjonen 1.november.

Trist og dramatisk, sier klubbleder Alxander Berg til DN. Han forteller at de har forståelse for at kostnadene må ned, men at det er trist at de redaksjonelt ansatte må ta støyten denne gangen også.

Til Melk & Honning forteller Kjersti Mo, ansvarlig redaktør og direktør for «magasin og målgruppe» i Egmont, at på «ung kvinne» vil endringene føre til at de jobber tettere integrert med alle produkter for å levere best mulig innhold til målgruppen på tvers av kanaler og uavhengig av om innholdet er redaksjonelt eller kommersielt.

Det resulterer i at Side2 flyttes slik at siden nå holder hus med blant annet Det Nye og Shape Up.

Les også: Lestallene for magasinene er klare: Her er vinnerne og taperne