I dag ble det klart

I februar i år kunne vi melde at Egmont og de franske eierene av Elle, Lagardère, ikke kom til en enighet om vilkårene av en eventuell ny kontrakt.

Dermed så det mørkt ut for en fremtid for motebladet på norsk jord. Signy Fardal hadde på det tidspunktet sittet i redaktørstolen hos Elle i 18 år.

– Det er selvfølgelig veldig rart, men vi står samlet og kommer til å kjøre på for fullt i de siste utgavene vi skal publisere, forteller Fardal.

I dag ble det kjent at Elle har fått en ny sjanse med en ny samarbeidspartner, nemlig United Influencers.

– Vi er utrolig stolte og entusiastiske for å gjøre dette samarbeidet, sier Kjetil Tveter, gründeren av United Influencers.

Dialogen mellom de to partnerne startet for en og en halv måned siden.

Signy Fardal mener det å kombinere merkevaren ELLE med et så sterkt digitalt miljø og noen av landets beste innholds-skapere er det eneste riktige å gjøre.

–  Vi skal selvsagt fortsette å lage magasinet, og i tillegg blir vi den viktigste digitale aktøren innen mote, skjønnhet og livsstil i Norge. ELLE er en sterk «influencer» og derfor en god match med UI, mener Fardal.

Les også: Døden for norske motemagasiner?