Chanel med sjeldent designersamarbeid

Den første sniktitten kom i går.

Den amerikanske rapperen, låtskriveren og produsenten Pharrell Williams har i tillegg til sin suksessrike karriere i musikkbransjen, i større og større grad blitt forbundet med mote. Williams er tidligere blitt kåret til verdens best kledde mann av magasinet Esquire, og er et selvfølgelig fjes å se under de internasjonale moteukene. I 2005 lanserte han klesmerket Billionaire Boys Club sammen med den japanske it-mannen Nigo, som i sin tid etablerte streetwear-merket BAPE. Siden den gang har han blant annet designet accessoirer for Louis Vuitton, solbriller sammen med Moncler og hatt et langvarig forhold til Adidas.

De siste årene har han også vært ambassadør og kampanjemodell for Chanel. Williams sto også bak designet av 30.000 kroners-joggeskoen fra fjoråret som knyttet det Karl Lagerfeld-ledede motehuset sammen med nettopp Adidas. 

Nå knytter Williams enda tettere bånd med Chanel; Onsdag ble det kjent at han skal designe en hel kolleksjon for det franske motehuset.

Williams var selvsagt til stede da merket viste frem sin cruise-kolleksjon for 2019 i Bangkok i går. Karl Lagerfeld-favoritten var iført en knallgul hoodie med Chanel-logoen i glitrende bokstaver.

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Et innlegg delt av cαthч© (@dutchesscathy)

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Et innlegg delt av ELLE Thailand (@ellethailandofficial)

Tidligere i dag bekreftet også Chanel selv samarbeidet i en pressemelding.

Der avslører de også at kapsel-kolleksjonen som vil bestå av Ready-to-Wear og accessoirer kommer til å slippe den 29. mars neste år, utelukkende i merkets splitter nye flaggskipbutikk i Seoul i Sør-Korea.  Fra den 4. april vil man kunne få tak i kolleksjonen i utvalgte butikker verden om, blant annet Chanel-butikken i København.

Les også: Ville tilstander ved Pharrell x Adidas lansering