cezinando

Cezinando lanserer nytt merchandise

– Det betyr stadig mer for artister.

Det begynner å bli en stund siden 1111 først ble introdusert som Cezinandos klikk – og datoen han holdt konserten alle snakket om på Parkteatret tilbake i 2016.

– Det er bare gjengen min, egentlig. Vennene mine. Studioet vårt. Paraplyen min, liksom. Alle som vil er med i 1111KLUBB. Jeg har aldri tatt meg tid til å forklare det fordi, jeg vet ikke, det er bare et tall. Samma hva det betyr for *meg* liksom, jeg vet ikke helt selv. Jeg eier det ihvertfall ikke. Bare bli med. Man kan sikkert kalle oss et kreativt kollektiv. Vi gjør jo bare kreative ting sammen, sa han til 730.no i forbindelse med slipp av live-videoen fra konserten før jul samme år.

Nå slipper han en helt ny merchandise-kolleksjon med nettopp 1111 som rød tråd.

Kolleksjonen slippes 11. november, og består av klær, prints og tilbehør – alt i et begrenset opplag, så klart.

– Merchandise betyr stadig mer for artister, og det var viktig for meg å teste ut litt nye innfallsvinkler og produkter. Det er også fett at 1111-navnet får vokse på egen hånd, sier Kristoffer Cezinando Karlsen til Melk & Honning. 

Kolleksjonen er utviklet i samarbeid med 8392 og Eirik Hellebust, og er trykket lokalt i førstnevntes studio i Oslo.

– For samarbeidsprosjektet med 1111 så vi blant annet på gamle MC-referanser, Kristoffers portugisiske røtter – og leste oss opp på diverse konspirasjonsteorier om Kristoffer. Det har resultert i en håndfull ulike prints, silketrykk og broderier, i tillegg til vennskapsarmbånd, 3D-bilder og oversized buttons, sier Jostein Wålengen i 8392 til Melk & Honning.

Lanseringen av kolleksjonen markeres med én dags pop-up på Bruket i Schweigaards gate i Oslo med DJs, foodtrucks og bar – den 11.11 kl. 11.

Se et utvalg av merch-kolleksjonen her:

Alle bilder fra Cezinando sin merch-kolleksjon

Les også: Norsk klesmerke lanserer sin første denimlinje