Blender med nytt sporty butikk-konsept

Juice - campaign (3)

Sport og mote er snart synonymt med hverandre. Motebransjen blir mer og mer inspirert både av den sporty stilen og de tekniske løsingene for høyere og mer funksjonell kvalitet. Samt tar flere sportsmerker motedesignere inn i varmen, slik som for eksempel Nike x Olivier Rousteing og adidas sitt samarbeid med Raf Simons.

Oslo skal nå få en ny sportsbutikk på kartet, som tar hovedstaden sin satsning på foreningen av mote og aktivitet til et nytt nivå. Til høsten åpner nemlig JUICE i kjelleren på Eger.

Bak står folka i Blender Group, som forøvrig er kåret til mote-Norges mektigste i Melk & Honnings egne rangering. Blender har 18 internasjonale merker i stallen, som gjør det til et av de ledende, nordiske selskapene innen mote og varehandel, samt at de er deleiere i en rekke skandinaviske merker og retail-partnere for et knippe internasjonale varehus. Juice - Kyrre (color)

– Vi går jo inn i sport – det er helt nytt for oss. Vi har jo tidligere gjort både wholesale og retail, men har lenge hatt lyst til å gjøre noe innenfor sport. De fleste av oss er aktive og trener, men vi har aldri drevet en forretningsvirksomhet innenfor sport. Det er helt sikkert en ulempe at vi ikke kommer fra sport, men vi tror også det gir oss noen unike fordeler, forteller Kyrre Alver, konseptutvikler bak JUICE og partner i Blender Group, til Melk & Honning.

Alver ser først og fremst på konseptet som en sportsbutikk med inspirasjon fra mote, ikke omvendt. Dermed blir deres største konkurrent Oslos sportskjeder, istedenfor tilskuddene til mote-Norge som er inspirert av den sporty trenden, slik som YME.

– Alle satsninger innebærer risiko. Vi har jo erfart det tidligere – noen ting har gått dårlig, mens mange ting har heldigvis gått bra. Vi har brukt lang tid på å forberede oss, men vi vet også at det kommer til å ta litt tid for å få et slikt konsept opp og stå fullt ut. Vi lanserer et konsept vi har savnet selv – vi håper og tror at det er flere enn oss som har savnet det. Vi har heldigvis ryggrad og kondisjon til å gi det en skikkelig sjanse, påpeker Alver.

Juice - drawing1 Juice - drawing2

JUICE  skal både føre kjente merker og bringe flere nye til landet. Hyllene til den nye butikksatsningen skal blant annet fylles av Nike, adidas, Arc´teryx, Patagonia, APL, Champion, adidas by Stella McCartney, Falke, Lululemon, Under Armour og Outdoor Voices. 

I tillegg til den fysiske butikken skal en nettplattform dedikert til redaksjonelt innhold komplementere konseptet. Det vil være stort fokus på en sunn livsstil, samt en egen linje ferskpresset juice, løpeklubb og sport-begivenheter.

– Juice bærer mye av filosofien til Blender. Den stadig utviklende merkeporteføljen er bygget opp ved å alltid ligge i forkant av trender. Vi har jobbet tett mot motemetropolene siden oppstarten, og har et stort nettverk av toneangivende sparringspartnere. Juice vil fremheve de store internasjonale tendensene, løfte frem den aktive livsstilen vi elsker, og med det skape noe vi tror er unikt, avslutter Alver i pressemeldingen.

JUICE Collage

Les også: Ny high-end streetwear-butikk åpner på Løkka