acne fjellreven

Acne Studios samarbeider med svensk retro-merke

Lanserer allerede neste uke.

Tirsdag kunne det svenske suksessmerket Acne Studios avsløre at de vil lansere et samarbeid med det svenske sportsmerket Fjällräven. Samarbeidet begrenser seg til en capsule-kolleksjon som kommer i butikk allerede 6.september.

«Er du svensk så har du et helt spesielt forhold til Fjällräven», sier kreativ direktør for Acne Studios, Jonny Johansson, i en uttalelse.

«Vi var veldig ydmyke da Acne Studios kontaktet oss, og også veldig nysgjerrige, for vi har aldri gjort noe lignende tidligere», sier sjef for design hos Fjällräven, Henrik Andersson.

Til nå har vi bare sett tre bilder fra kolleksjonen, men ut fra disse kan vi se at de to svenske merkene har slått sammen sine to logoer for samarbeidskolleksjonen. Det svenske flagget har fått en sentral plass, i tillegg til reven som er en del av Fjällrävens logo. På bildene, som kun viser en liten del av plaggene, ser det ut som om noe av det vi kan vente oss er de klassiske dunjakkene fra Fjällräven; én camo-mønstret, én rød og én blå.

Tirsdag delte Acne Studios nyheten på sin Instagram-konto, og etter bare et kvarter var det allerede kommet 175 kommentarer fra Acne-fans som gleder seg til kolleksjonen, og over 11.000 likes. Noen kommenterte også at de er glade for at det endelig kommer noe fra Acne Studios som også faren deres vil ønske å kjøpe.

Alle bilder via Acne Studios

Les også: Designsamarbeid i motebransjen: En mangel på kreativitet?